Tuning silnika

SILNIKI TDI, CDI…

W silnikach typu TDI, CDI, HDI, JTD możemy dokonać modyfikacji bez wymiany chipa i demontażu komputera. Modyfikacji dokonuje się poprzez wpięcie przejściówki. Jest to prosta metoda. Możemy przeważnie dokonać tego sami a cały proces nie jest trudny. Ten sposób nie daje tyle mocy, co wymiana chipa. Nie jest to w tym wypadku chiptunning, a tylko moduł TDI dlatego, że chip z komputera ECU nie jest zmieniany a tylko pewne parametry wytwarzane przez komputer i pewne sygnały zwrotne z czujników są przetwarzane w celu wymuszenia większej sprawności.

Efekt lepszych osiągów uzyskujemy bez konsekwencji dla trwałości silnika, jeśli w terminie wymieniamy materiały eksploatacyjne. Zmniejsza się też spalanie paliwa. Wszystko oczywiście związane jest z prawidłowym użytkowaniem auta. Efekt można zwiększyć wykorzystując odpowiednie materiały eksploatacyjne. Wykorzystywane są one ECU poprawiając osiągi. Wykorzystując filtr powietrza, szybszy wał czy inne mechaniczne modyfikacje, chip poprawi ich efektywność dodając kolejnych KM. Gdy instalujesz turbinę czy supercharger, obecność chipa jest konieczna, aby nie zniszczyły się w nieodpowiednich warunkach.

ZWIĘKSZENIE TEMPERATURY SILNIKA

JEŚLI CHODZI O TEMPERATURĘ SILNIKA, TO PRZY PEŁNEJ SZYBKOŚCI I MOCY TEMPERATURA OLEJU BĘDZIE NIEZNACZNIE WIĘKSZA. WYNOSI ONA PRZEWAŻNIE KILKA STOPNI PRZY NAJWIĘKSZYCH PRĘDKOŚCIACH. W PRACUJĄCYM SILNIKU TEMPERATURA WZRASTA NIEZNACZNIE.

BEZ KONSEKWENCJI DLA PODZESPOŁÓW SILNIKA

Chip tuning nie zmiesza trwałości silnika, jeśli będzie on poddawany regularnym przeglądom wraz z książką serwisową. Wykorzystuje jedynie potencjał auta, zmniejszony celowo, aby uzyskać bardziej ekonomiczne walory.